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Recursos para el aprendizaje


¿Por qué deben aprender permanentemente los líderes?

Recursos y lecturas seleccionadas para el aprendizaje

Además de adaptarse al cambio, innovar y superar los desafío de un entorno complejo y competitivo, los líderes deben saber liderase a sí mismos. Los líderes que se gestionan así mismos identifican la visión de futuro con las competencias asociadas que demanda ese futuro. Luego diagnostican el conjunto de competencias que poseen en la actualidad y, en consecuencia, definen el plan de desarrollo eliminando la brecha entre las competencias que demanda el futuro y las actuales. Este es un proceso continuo y permanente de los líderes. El líder que mejor realice este proceso es el que más y mejores oportunidades aprovechará en el futuro.

McKinsey Global
Survey Result

The value of centered leadership

The five key capabilities that make up centered leadership are important predictors of executives’ satisfaction with their performance..

Korn Ferry
Insights

Where Potential Meets Opportunity

CEO Gary Burnison highlights the four ways leaders can unleash the potential of their teams and put opportunity into gear.

Harvard Business
Review

Why Leadership Training Fails

Companies spend billions on programs, employee training and educationthat don’t pay off. Here’s how to fix that..

Blog de
Carlos Sicurello

Líderes de América Latina

Serie de artículos sobre gestión de personas y liderazgo en contexto latinoamericano.


Carlos
Sicurello

Nuevos Desafíos en la Era de la Inteligencia Artificial (AI)

Independientemente de la industria o modelo de negocio, ninguna empresa puede permitirse el lujo de ignorar esta innovación altamente disruptiva.

Harvard Business
Review

How Our Brains Decide When to Trust

Trust is the enabler of global business — without it, most market transactions would be impossible. It is also a hallmark of high-performing organizations.

Hay Group
(Korn Ferry)

Emotional Competence Inventory (ECI)

This technical manual (pdf) provides background information on the ECI 2.0, reliability and validity

Harvard Business
Review

The Most Important Leadership Competencies

Research over the past few decades has shown us that the most important leadership qualities are centered around emotional intelligence.


Boston Consulting
Group

BCG - The Global Leadership and Talent Index

The Smart Way to Improve Capabilities—and Create Value. Quantifying Leadership and Talent Management Capabilities.

McKinsey &
Company

Achieving growth: Putting leadership mindsets and behaviors into action

Growth requires the right mix of outlook, strategy, and capabilities. Top leaders achieve their goals by turning five mindsets into action.

McKinsey &
Company

CEO priorities: Where to focus as the year unfolds

Leaders today confront a raft of complexities. Here’s what will matter most as 2024 evolves—and how CEOs can reckon with ongoing disruption successfully.

McKinsey &
Company

How CEOs learn to lead from the inside out

Today’s CEOs operate in an increasingly high-risk environment, expected to tackle more complexity, and make bigger swings with no second chances. When the pressure is on, how can CEOs reinvent themselves too, along with their organizations


Ginni
Rometty

El Buen Poder

Liderar el cambio en nuestras vidas, el trabajo y el mundo.

Jom
Bostock.

El Dilema del Elefante

Liberar, innovar y reimaginar tu futuro en el trabajo.

Matt
Mayberry

Culture is the way

Lograr velocidad, impacto y excelencia en la empresa.

Arthur
Brooks

de fuerza en fuerza

ncontrar felicidad y propósito en la segunda mitad de la vida.